Trendy:
Peta  Laman   Mengenai PMK
Soalan Lazim (FAQ)   Arkib
Dasar Privasi & Keselamatan   Sebutharga
e-Kursus Jangka Pendek   Sistem Pendaftaran Syarikat

 

 

Majlis Perwakilan Pelajar   Jabatan Hal Ehwal & Pembangunan Pelajar
Senarai Politeknik   Maklumat Kemasukan/ Bahagian Pengambilan Pelajar
Portal Pelajar Politeknik Melaka   CIDOS
  Kajiselidik Kemudahan Fasiliti      

 

 

 

Peta Laman Soalan Lazim
Program Kebolehpasaran Graduan

Unit CISEC (Unit Corporate Industrial

Service and Employment Centre)

Sistem 1L5G    

 

 

Sistem Dalam PMK

Sistem Pengurusan politeknik sistem document untuk warga PMK
sistem epergerakan untuk warga PMK sistem wifi PMK e-coaching & monitoring
  
Kursus Jangka Pendek PMK  

 

Sistem Luaran PMK 

Sistem tapisan kerajaan CGSO Sistem HRMIS Jabatan Perkhidmatan Awam Portal u-PUSTAKA Sistem E-Perolehan Kementeraian Kewangan Curriculum Information Document Online SystemCIDOS

  Sistem Pemantauan Pengurusan Aset Sumber Elektronik@PNM

MAJLIS BERSAMA JABATAN

 

PENGENALAN

Majlis Bersama Jabatan adalah landasan bagi saluran dua hala antara pihak pekerja dan pihak pengurusan untuk berkomunikasi dalam menyuarakan pendapat, pandangan serta menyumbang idea demi kepentingan dan kebaikan sesuatu organisasi. Di peringkat Politeknik Melaka, majlis ini dianggotai oleh wakil dari pengurusan yang terdiri dari pihak pegawai dan wakil pihak pekerja yang terdiri dari kumpulan pegawai bawah gred 48.

 

OBJEKTIF

  • Untuk memperoleh seluas-luas kerjasama antara pegawai serta kakitangan PMK dalam perkara-perkara yang berkaitan dengan kelicinan kerja dan kebajikan pekerja berkenaan
  • Untuk mengadakan jentera bagi mengurus soal-soal mengenai syarat bekerja; dan
  • Untuk mengumpul buah fikiran, pendapat dan pandangan daripada pekerja-pekerja melalui wakil rasmi KPT

 

KEAHLIAN

Pihak pengurusan adalah dilantik berdasarkan jawatan masing-masing. Keahlian pihak pengurusan adalah seperti berikut :

Keahlian Pihak Pengurusan :

 

1. Tn. Hj. Abdul Aziz Bin Abu Bakar Pengerusi
2. Pn. Hilmun Binti Mohamed Wakil Pihak Pegawai
3. En. Mohd Ariffin Bin Aman Wakil Pihak Pegawai
4. En. Mohd Azamri Bin Kandari Wakil Pihak Pegawai
5. Dr. Gan Lai Kuen
Wakil Pihak Pegawai
6. Pn. Hazira Binti Saleh Wakil Pihak Pegawai
7. Pn. Haidar Nur Rifhan Binti  Basir Wakil Pihak Pegawai
8. En. Nurul Qamar Bin Hazni Wakil Pihak Pegawai
9. Pn. Siti Hajar Binti Hussain
Wakil Pihak Pegawai
10. Pn. Nor Aziyah Binti Karha Setiausaha

 

Keahlian Pihak Pekerja Tahun 2018 hingga 2020 :

Ahli-ahli bagi Pihak Pekerja hendaklah memegang jawatan selama tempoh dua (2) tahun mulai daripada tarikh pelantikan mereka dan mereka boleh terus memegang jawatan tersebut sehingga ahli-ahli yang mengambil alih telah dilantik/dipilih.

 

1. Pn. Zaihan Binti Haron
Wakil Kelab Kebajikan Staf (KKS)
2. En. Zulhisyam Bin Salleh
Wakil Pensyarah Gred DH48/DH44
3. Pn. Adlena Hany Binti Abu Adam Wakil Pensyarah Gred DH42/DH41
4. Pn. Reni Suriani binti Hashim Wakil Gred S44/S41
5. Cik Rahmah Binti Longin
Wakil Pensyarah Gred DH34/DH32/DH29
6. En. Khairul Azry Bin Mohamad
Wakil Gred F44/F41/F32/F29/FT19
7. En. Farde Bin Abdul Gani Wakil Gred N32/N29
8. En. Mohd Subhan Bin Rohani 
Wakil Gred C22/C19
9. En. Zulhelmi Bin Amran Wakil Gred J36/JA29/JA30
10. Pn. Haliza Binti Hamdan
Wakil Gred S29/S22/S19
11. Pn. Dewi Binti Abu
Wakil Gred N22/N19
12. Pn. Mulindah Binti Kassim Wakil Gred W29/W22/W19
13. Cik Nurhasyimah Binti Abdullah
Wakil Gred B19
14. En. Mohd Amiruddin Bin Awaludin
Wakil Gred N11/N14
15. En. Zaki Bin Abdullah Wakil Gred H11/H14


ISU-ISU YANG BOLEH DIBAWA OLEH WAKIL KE MBJ?

Skop isu yang boleh dibincangkan dalam MBJ adalah berkaitan perkara-perkara berikut:-

  1. Isu elaun dan kemudahan
  2. Isu kewangan
  3. Isu perkhidmatan
  4. Isu skim perkhidmatan dan perjawatan
  5. Isu Kebajikan
  6. Isu Pentadbiran dan;
  7. Hal-hal selain dari perkara-perkara yang menyentuh peraturan dan dasar kerajaan dan hal yang berkaitan orang perseorangan dan masalah peribadi. Walau bagaimanapun, isu berkaitan dasar boleh dibincangkan dengan tujuan menerangkan pelaksanaannya sahaja.

 

SUMBER RUJUKAN

Buku Garis Panduan MBJ

 

 

 

Pengumuman;
Tahniah dan syabas diucapkan kepada 551 graduan sekalian kerana Berjaya menamatkan sesi pengajian di Politeknik Melaka. Pihak Jawatankuasa Jemputan Graduan bagi Konvokesyen kali yang ke 17 ini ingin memaklumkan segala pengumuman, surat menyurat dan tindakan yang perlu diambil oleh para graduan adalah melalui atas talian sistem SPMP iKonvo. Sistem ini akan mula boleh diakses pada 11 Jun 2018. TIADA LAGI SURAT MENYURAT MELALUI SISTEM POS MALAYSIA. Sekian terima kasih.
 Pengerusi
Jawatankuasa Jemputan Graduan

 

Senarai penuh video di Youtube Politeknik Melaka

04451133
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
5385
8982
71010
4314986
192581
291824
4451133

Your IP: 10.24.1.254
2018-07-20 12:39
Laman hrmis Laman Hrmis Jabatan Pengajian Politeknik laman portal anm Laman MQA Laman CIDOS Sistem pengurusan politeknik Melaka Laman Portal MPC Laman portal rasmi JPA Laman 1mtc Laman Rasmi PTPTN Lembaga Hasil Dalam Negeri Kementerian pendidikan malaysia Bagian Ambilan Pelajar 1govuC Email